Retur og Bytte
RETUR: Gjør det Enkelt og Rimelig
Retur kan ofte være en utfordrende, tidkrevende og kostbar prosess for både kunder, nettbutikker og miljøet. Vi forstår dette, og derfor har vi tatt grep for å gjøre returer enklere og mer kostnadseffektive basert på tilbakemeldingene fra våre kjære kunder.
Fyll først ut returskjemaet du mottok med pakken(du kan også laste ned skjemaet her) og legger dette ved returvarene.Så kan du nå enkelt starte returprosessen ved å klikke her eller klikke på bildet under og bestille en returetikett. I siste ledd får du frem returetiketten. Den kan enten printes, eller du kan oppgi leveringskoden på leveringsstedet og få dem til å printe etiketten. Så fester du retur etiketten på pakken som skal returneres
En retur gjennom vår løsning koster kr. 69,-.
Vi anbefaler sterkt å bestille en returetikett fra oss, da den har sporingsmuligheter og ofte er et rimeligere alternativ.
Når Behandles Din Retur:
Normalt behandler vi returer ukentlig, men i høysesonger kan det ta litt lengre tid. Vi ber deg ha forståelse for at det kan ta opptil 2 uker fra du sender returen til vi har fått behandlet den. Vi anbefaler at du sørger for at betalingsfristen på din faktura ikke utløper før vi har fullført krediteringen av varene. Hvis det er nødvendig, vennligst betal fakturaen eller kontakt Klarna for å utsette/fryse fakturaen. Vi refunderer beløpet for returen via Klarna/Vipps så snart varene er mottatt og returen er behandlet.
Hva Kan Returneres:
I prinsippet kan de fleste produkter returneres, med to unntak: badetøy, undertøy og åpnede smokker. Av hensyn til hygiene kan disse produktene ikke returneres. Dette er en forholdsregel som vi tror alle setter pris på. 😊
Retur av Sko:
Ved retur av sko må skoene returneres i den originale skoesken. Ikke tap på skoesken, men ha ekstra embalasje(pose/papp) utenpå skoesken.
BYTTE:
Bytte av Størrelse - Gratis:
Hvis du ønsker å bytte en vare, vil du ikke bli belastet for frakten på forsendelsen av den nye varen, da du allerede har betalt for den opprinnelige forsendelsen og returen. Legg inn en ny bestilling i nettbutikken for den ønskede størrelsen. Når vi mottar returen, vil din ordre/varer bli refundert. Vi vil samtidig fjerne frakten på den nye ordren. Vi ber deg derfor om å skrive det nye ordrenummeret, på returskjemaet slik at vi enkelt finner den nye ordren og får fjernet frakten.
Reklamasjon feil eller Mangel - Gratis:
Hvis du mottar en feilaktig vare eller en skadet vare, dekker vi selvfølgelig returportoen. Vennligst kontakt vår kundeservice på kundeservice@familiebutikken.no, så sender vi deg link til returetikett.
Skulle du ønske å ordne returen selv, eller levere i vår fysiske butikk, så er vår adresse:
Vår retur adresse
Familiebutikken Sørlandssenteret
Barstølveien 35
4636 Kristiansand